6 lutego 2016

Jak przygotować starsze dziecko na pojawienie się rodzeństwa...?

Ewa długo była naszym oczkiem w głowie. Kiedy na świecie miał pojawić się jej braciszek Filip wiedziałam, że czeka nas wyzwanie. Chciałam ją dobrze przygotować na nadejście nowego członka rodziny. 






1. Lektura dobra na wszystko

Najpierw z pomocą przyszły nam książeczki o tematyce rodzeństwa. Miałyśmy kilka pozycji, ale nie wszystkie przypadły Ewie do gustu. W książeczce z serii o Franklinie "Franklin czeka na siostrzyczkę" wstęp jest tak długi, że zanim dochodzi się do sedna i mowa jest wreszcie o nowej siostrze, Ewa nie miała ochoty już jej słuchać. 
Zdecydowanie naszymi faworytami były: "I'm a big sister" J. Cole (książka jest w j.angielskim, ale czytaliśmy ją Ewie zawsze po polsku) i "Marysia jest starszą siostrzyczką" z serii książeczek o Marysi.

Źródło: amazon.co.uk

Bardzo fajne zestawienie wielu książek o takiej tematyce przygotowała autorka tego bloga



2. Pokaż mi prawdziwego niemowlaka mamo!

Kiedy byłam jeszcze w ciąży odwiedzałyśmy moje koleżanki, którym akurat urodziły się dzieci. Dzięki temu Ewcia mogła zobaczyć jak wygląda na żywo taki maluszek. Nawet jeśli nie macie w rodzinie, ani wśród znajomych nikogo z niemowlakiem, jestem pewna, że w wielu miejscach takich jak: przychodnia, galeria handlowa, plac zabaw, na pewno spotkacie jakąś mamę z wózkiem, ktora pozwoli zerknąć waszemu dziecku do środka:-)

3. Lala jak malowana

Kiedy poznaliśmy płeć dziecka Ewa dostała w prezencie od babci lalkę noworodka - chłopczyka. Dzięki temu Ewa mogła się oswoić z tym jak będzie wyglądał jej braciszek. 
Ten nasz jest z Mothercare i wygląda tak: 

ELC Cup cake Newborn baby boy doll (Mothercare) 
Źródło: internet


4. Prezent od braciszka na pierwszym spotkaniu w szpitalu

Do tego momentu trzeba się oczywiście wcześniej przygotować. Chciałam, aby podarunkiem było coś nie za dużego (prezent miał być wręczony w szpitalu), ale coś o czym Ewa marzyła.
Ewa od dłuższego czasu zauroczona była bajką Frozen, księżniczką Elsą i wszystkim co z nią związane. Z lalką Elsą nie rozstawała się na krok, dlatego już kilka tygodni przed porodem kupiłam Ewie siostrę Elsy - Annę. 
Kiedy braciszek pojawił się na świecie i Ewa przyjechała z tatą odwiedzić nas w szpitalu, dostała taką właśnie wymarzoną lalkę. 
Był to prezent dla Ewy od Filipka.
Pierwsze pytanie Ewy: ...ale jak Filip poszedł do sklepu żeby ją kupić? ...;-)

Disney Frozen Ice Skating Anna

Źródło:  internet
Można również na to spotkanie przygotować dla dziecka koszulkę z napisem

Jestem starszą siostrą 
Jestem starszym bratem

Widziałam takie gotowe koszulki na allegro i w sklepie Mothercare.



5. Wreszcie wszyscy razem w domu

Przyjazd z noworodkiem ze szpitala do domu zawsze jest ekscytujący. Wiedziałam, że będziemy skupieni na maluszku i dlatego zależało mi na tym, aby Ewa nie poczuła się pominięta.
W domu czekał na nią prezent od rodziców. Coś co zawsze bardzo się jej podobało.

7 Księżniczek Disneya Magic Clip / 7 Magic Clip Disney Princesses
Źródło: amazon.co.uk






Księżniczki Magic Clip są bardzo popularne na YouTube. Ewa uwielbiała oglądać filmiki jak dzieci bawią się nimi, rozpakowują itp.
Są małe, ale zaskakująco dobrze wykonane. Cała zabawa polega na tym, że sukienki jak klipsy można dowolnie zmieniać. Sama lubię się nimi z Ewką bawić:-)
Zabawa nimi naprawdę wciąga!


6. Jestem starszą siostrą i pomocnikiem!

Przyszła codzienność i mimo, że nie uniknęliśmy drobnych zazdrości ze strony Ewy (szczególnie o zaangażowanie taty) przyjęcie nowego członka naszej rodziny odbyło się naprawdę dobrze. Próbowałam angażować Ewę w opiekę nad maluszkiem. Potem rutyną już było, że Ewa chciała np. sama sprawdzać łokciem czy woda w wanience ma odpowiednią temperaturę? czy jego pieluszka jest czysta czy brudna? ;-)

I pomyśleć, że jeszcze chwilę temu była sama... a teraz jest już starszą siostrą. :-)





















Brak komentarzy:

Prześlij komentarz